جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه های گردشگری کیش

درباره کیش

جزیره ای با جاذبه های گردشگری  بسیار زیبا، تفریحی و دیدنی در جزایر خلیج فارس که نسبت به سایر جزایر مهمانان زیادی را به خود جلب میکند و در روزگاران قدیم نیز به عنوان یک منطقه تجاری بین چین، ایران و اروپا می توان نام برد، جزیره بسیار زیبای کیش است.

اگر بخواهیم از موقعیت جغرافیایی این جزیره صحبت کنیم، جزیره ای از توابع کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان در جنوب ایران است.

نام قدیم جزیره «قیس» بوده که شکلی بیضی مانند که در 12 کیلومتری ساحل شیبکوه قرار گرفته است. این جزیره در همسایگی از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به كشور امارات متحده عربی و از غرب به كشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.
بلندترین منطقه ی جزیره در ارتفاع35 متری از سطح دریا است، و اینکه جزیره فاقد رودخانه دائمی است که تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی را در خود جای داده است.

کوتاه ترین فاصله بندر ایران به جزیره کیش را می توان از بندر چارک نام بردکه حدود18 کیلومتراست.

در دو دهه اخیر بیش از دوهزار هکتار از زمین های خالی را جنگل کاری کرده اند؛ اکثر مکان های دیدنی کیش که در فاصله زمانی متمادی طولانی توسط طبیعت بوجود امده که با دخالت آدمها تغییراتی باب زیباتر شدن در آنها ایجاد شده است.

یک سری مکانهای دیدنی از این جزیره را در ادامه به شما معرفی می کنیم.
ساحلی نقره ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آبهایی نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی نظیر، جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است.

[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9284514″]بوستان آهوان[/rt_heading]
Untitled-4-4

بوستان آهوان (Park gazelles)

اگر می خواهید یکی از جاذبه های حیات وحش در کیش را ببینید حتما به بوستان آهوان کیش سری بزنید. این بوستان می تواند برای شما مهمانان عزیز از جذاب ترین مکان های دیدنی باشد. بوستان نه تنها در نگهداری آهو بلکه گونه های دیگری از حیوانات مانند شیر ، روباه ، شغال ، میمون ، گوزن و انواع پرندگان را در نیز درخود جای داده است. یکی از نکات جالب در این بوستان این است که همه ی حیواناتی که در بوستان هستند  در قفس زندگی میکنند اما آهوها در فضای باز و به صورت آزاد هستند. در این بوستان علاوه براینکه این آفریده های زیبای خداوند نظرها را جلب میکنند  وسایل بازی هم برای استفاده بیشتر کوکان شما عزیزان نیز فراهم شده است.

Untitled-5-5
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-5693091″]خانه بومیان [/rt_heading]
Untitled-6-6

خانه بومیان(Native house)

از خانه های دیدنی در کیش خانه بومیان است . در فروردین سال 1393با گرفتن موافقت از صاحب خانه و همچنین مجوز اداری از سازمان منطقه آزاد کیش با هدف اشتغالزایی و مشارکت افراد بومی در گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومی تبدیل شد.

تمامی فضای خانه با استفاده از مصالح بومی و با حفظ معماری سنتی بازسازی شد که معرف سبک زندگی این بومیان عزیز در 80 سال گذشته بوده است.

که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و هدف از این تبدیل معرفی بیشتر تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد این عزیزان بومی به مهمانان بازدید کننده است.

Untitled-7-7
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-6426447″]اسکله تفریحی [/rt_heading]
Untitled-8-8

اسکله تفریحی  (Grand Recreational Pier)

یکی از نامبرده های لیست 16 جاذبه های برتر جزیره و از دیدنی ترین مکان های دریایی کیش در ساحل جزیره، اسکله تفریحی است با طولی برابر437 متر و ساخته شده توسط متخصصان ایرانی میباشد.

که عرشه اسکله بسیار زیبا و پوشیده از چوب مسیر را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس مشخص می کند. مکانی با بهترین موقعیت پیاده روی و گردشی بی نظیر را پیشنهاد می کند.

از دیگر مزیت های اسکله نزدیک بودن به سایر مراکز تفریحی مانند کلوپ تفریحات دریایی ، سینا 4 بعدی ، بولینگ مریم که به همراهی کافه ، رستوران و مراکز دیگر در اطراف اسکله لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان دارد.

Untitled-9-9
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-6119261″]ساحل مرجان [/rt_heading]
Untitled-10-10

ساحل مرجان (Coral Coast)

مکان دیگری که در لیست جاذبه های کیش خودنمایی میکند ساحل مرجان است.محوطه سازی و فضاسازی های جذاب به صورت آلاچیق ها در کنار این پارک ساحلی منظره های بسیار زیبای از جزیره و ساحل مرجانی باعث شده مسافران و گردشگران بیشترین زمان خود را در کنار ساحل بگذرانند و در طول اقامت خود از این ساحل زلال و شفاف  لذت ببرند .

تماشای طلوع و غروب آفتاب ازآلاچیق های ساحل مرجان که به صورت پراکنده در ساحل قرار گرفته اند منظره های بسیار دیدنی و متفاوت و خاطره انگیزی برای شما به وجود می آورد.

تماشای طلوع آفتاب از این پارک ساحلی خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. در ساحل مرجان آلاچیق ها به صورت پراکنده وجود دارد و شما می توانید از آنها استفاده کنید.

Untitled11-11
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3555391″]جزیره هندورابی [/rt_heading]
Untitled-13-13

جزیره هندورابی(Hendorabi Island )

از جزیره های آرام  توابع کیش  خالی از سکنه  و مساحت 23کیلومتر مربع پوشیده شده با تخته سنگهای محلی و ساحلی زیبا و شنی جزیره هندورابی را می توان نام برد.

هندورابی در بلندترین نقطه به ارتفاع بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن30/7 کیلومتری مساحت دارد. در این جزیره روستایی به نام هندورابی قرار دارد که دو قریه ی دیگر به نام های دورات و صرات وجود دارد .

این جزیره که در قرن 15 میلادی به اشغال پرتغالی ها در امده بوده را به عنوان پایگاه نظامی اشان انتخاب کردند که در حال حاضر آثاری باقی مانده است.

Untitled-12-12
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9326025″]شهر حریره [/rt_heading]
Untitled-14-14

شهر حریره (Harireh Ancient City)

شهری با وسعت 120 هکتارکه در شمال جزیره کیش  از توابع شهرستان بندر لنگه و از مناطق بسیار دیدنی هرمزگان در جنوب ایران عزیز ، واقع شده .

این شهر مربوط به سده 5 تا 10 هجری قمری است که نشان دهنده شهری بزرگ و آباد با جمعیتی فراوان در آن زمان و از آثار ملی ثبت شده در ایران محسوب می شود.

این شهر دیدنی از قرن چهارم تا اوایل قرن دهم هجری قمری شهر رونق بسیاری گرفته بود  که به ان دوران طلایی شهر حریره گفته می شده و هنوز ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن در شمال جزیره در کنار مجموعه ورزشی المپیک قابل دیدن است ولی متاسفانه نمای شهر تخریب شده و قسمتی از سقف های خانه ها و دیوارها به جای مانده .

Untitled-15-15
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3069814″]کشتی یونانی[/rt_heading]
Untitled-16-16

کشتی یونانی (Greek Ship in Kish)

این کشتی عظیم الجثه که نام آن کولااف است در سال 1322 شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون با 7061 تن وزن و 136 متر طول در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته شده، که در روز 4 مرداد 1345 در مسیر برگشت از ایران در نزدیکی روستای باغو غرب جزیره کیش در سواحل نیلگون خلیج فارس این مهمان ناخوانده به گل می نشیند، که دلیل آن را مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریای در ساحل جزیره کیش گفته اند.

این کشتی در ابتدا شیپور امپراطور و بعد از آن ناتورالیست و فواصبل سالهای 1338 تا سال قبل از توقف، در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران با نام های سیوس فارس ، همدان در تردد بوده است.

به دلیل برخورد  امواج دریا و قرار گرفتن قسمت انتهایی کشتی در آب در اثر گذشت زمان دچار فرسودگی شده است. و اما تماشای غروب خورشید در پشت این کشتی در آب های خلیج فارس منظره های بی نظیر و دیده نشده ای را برایتان خاطره انگیز می کند.

پارک ساحلی کشتی یونانی با مساحت 60 هزار متر مربع در محیط اطراف کشتی درحال احداث است که فضاها و امکانات لذت بخشی را به ارمغان می آورد همچون فضاهایی مانند رستوران با اشپزی ایرانی و لبنانی ، غرفه های فروش تنقلات ، ایستگاههای کرایه اسکیت ، دوچرخه و فروش محصولات ورزشی و آمفی تئاتر و کافه تریا .

Untitled-17-17
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9572619″]شهر زیرزمینی کاریز[/rt_heading]
Untitled-19-19

شهر زیرزمینی کاریز (Kariz Underground)

این شهر زیرزمینی با مساحتی بیش از 10 هزار متر مربع و در عمق 16 متری سطح زمین قرار گرفته است و سقفی 8 متر مملو از صدف، سنگواره و مرجان های دریایی و قدمتی بین 270 – 570 میلیون سال ، با نام کاریز کیش شناخته می شود.

کاریز در گذشته به معنای قنات بوده که این قنات بالای 2500 سال دارای قدمت دارد که آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره از این قنات فراهم می شده است.

چون از پیشرفته ترین راهها برای حفر این قنات استفاده شده این مجموعه با تغییر کاربری به شهر زیرزمینی تبدیل شده است و همچنان در پی بازسازی  و احداث کاربری های جدید با توجه به حفظ بافت تاریخی و سنتی در حفظ این شهر زیرزمینی تلاش می کنند .

در یکی از فازهای کاریز کیش کاربری های مختلفی در حال فعالیت هستند از جمله غرفه های صنایع دستی ایران و جهان، گالری های هنری ، موزه و سالن آمفی تئاتر ، رستوران با طبخ انواع غذاهای سنتی و جدید.

دو وِیژگی مهم از این مجموعه آن را در هفرست ابنیه جهانی قرار می دهد: اول موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دل تنها جزیره  مرجانی دنیا، دو سقف مملو از صدف و مرجان طبیعی که برای بازدید و لذت بردن از این صدفها با غواصی کردن در آبهای آزاد که لذت بی نظیری را به شما هدیه می دهد و دوم رفتن به موزه های طبیعی .

Untitled118-18
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3410724″]گذرهنرمندان [/rt_heading]
Untitled-22-22

گذر هنرمندان (Artists’ Passage Island)

یکی دیگر از جاذبه های بسیار تأثیر گذار بر مسافران و گردشگران خارجی که در لیست جاذبه های برتر کیش از آن نام برده شده گذر هنرمندان است که در ضلع غربی جزیره، قسمتی از مسیر پیاده روی بلوار به سمت دریا است که تندیس های فراوانی از هنرمندان و بزرگان به نام ایران قرار داده شده .

از جمله تندیس افرادی چون : محمد تقی جعفری (علامه)، حسین بهزاد (نقاس و مینیاتوریست)، پروین اعتصامی (ساعر بلند آوازه)، شریف لطفی(موسیقیدان)، غلامحسین بنان(موسیقیدان و خواننده) و سایربزرگان و هنرمندان باب آشنا شدن گردشگران مخصوصا توریستهای خارجی جهت فرهنگ غنی ایرانیان.

این ایده بسیار متفکرانه زمانی فراهم می کند که بیشتر، بزرگان کشور عزیزمان ایران را بشناسیم  به خاطر اینکه در کنار هر یک از تندیس ها معرفی و بخشی از زندگینامه و اطلاعات مربوط به آن شخص قرار داده شده و هم اینکه مسیر را برای رسیدن به مکان های تفریحی دیگر که نزدیک هستند به این مجموعه مانند اسکله تفریحی ، بولینگ مریم و ساحل مرجان را لذت بخش کند.

Untitled-23-23
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-4794510″]آب انبار [/rt_heading]
Untitled-25-25

آب انبار (Cistern0)

برای حل مشکل کم آبی و ذخیره آب های آشامیدنی در قدیم الایام اقدام به ساختن آب انبار کردند که نمونه ساخت آن در جزیره کیش آب انبار دوقلو با پنج بادگیر به سبک معماری سنتی یز ددر محدوده شهر حریر نزدیکی مجموعه درخت سبز در سال 1372 ساخته شد.

در بالای ورودی این آب‌انبار پنج بادگیر ساخته شد، روزنه‌ها به متعادل ساختن هوای داخل آب‌انبار در فصول گرم سال و خنک ساختن فضای داخلی آب‌انبار نقش بسزایی داشت.

این آب انبار از دیگر جاذبه های جالب و دیدنی در جزیره است که پیشنهاد می کنیم از این آثار دیدن کنید. از جمله ویژگی‌های خاص بنا به تزئینات خاص آن که یادآور معماری سنتی ایران می باشد اشاره کرد.

با توجه به یک سری تغییرات در ساخت و سازها و تبدیل به منطقه گردشگری و افزایش جمعیت کاربری شد آب انبار کاربرد اصلی خود را از دست داد چون مسیر آبهای سطحی که به سمت آب انبار میرفت از بین رفته و در حال حاضر مجبور به استفاده از آب شیرین کن برای تهیه آب آشامیدنی هستند.

Untitled-24-24
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-6675024″]پارک ساحلی میرمهنا [/rt_heading]
Untitled126-26

پارک ساحلی میرمهنا (Mirmohana)

پارکی در شمال و شمال غربی جزیره و از زیباترین ساحل های کیش محسوب می شود پارک ساحلی میر مهنا است.

با اسکله تفریحی به نام میر مهنا و آلاچیق های طراحی شده در این پارک مکان خیلی خوبی برای گذران لحظه های خاطره انگیز در کنار ساحلی زیبا از خلیج فارس لذت ببرید. این پارک ساحلی فاصله ی مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک را متصل میکند .

تقسیم شدن پارک به دو فاز توسط اسکله ماهیگیری، از اسکله ماهیگری تا میدان جاسک با 50000 متر مربع در حال تکمیل شدن را یک فاز و مسجد خاتم الانبیاء تا اسکله را فاز دیگری که مساحتی تقریباً 41000 متر مربع با مسیرهای پیاده روی ، آلاچیق ، محل های برای درست کردن کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران ، نمازخانه ساحلی ، بازار عرب ها، بازار ماهی فروشی ، مسیر دوچرخه سواری ، و… فراهم است.

در این ساحل موعیت مناسب جهت ماهیگری فراهم شده است که همزمان از دیدن لاک پشت های در حال شناور در آب های نیلگون میتوانید لذت ببرید.

میرمهنا1-1
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-6900891″]روستای باغو[/rt_heading]
Untitled-28-28

روستای باغو (Garden Village)

جاذبه دیگری در کیش که نظرها را به خود جلب می کند روستای باغو است که در جنوب غربی این جزیره بسیار زیبا قرار گرفته است. در گذشته اهالی روستایی در سه منطقه  با بافت سنتی و تاریخی شمال شرقی ، جنوب غربی و شرق ساکن بودند که این روستا تنها منطقه به جای مانده است با حفظ همان بافت و معماری .

ساکنان در حال حاضر این روستا فقط چند خانواده هستند که به دامداری مشغول هستند.جذابیت دیگر این روستا که مسافران را هم برای دیدن محیط بکر روستا وهم زیبایی دریا وحضور گله آهوانی است که به دلیل وجود آبشخورهایی است که در این منطقه ساخته شده.

بر پا کردن سیاه چادرهای سنتی برای نشان دادن نحوه آداب و رسوم زندگی بومیان در ورودی روستا و همچنین روش های پخت انواع نان و غذاهای محلی مسافران را آشنا میکنند.

مجموعه ای از درختان کهنسال لور در انبوهی از درختان بومی در پارک دلیران این منطقه با وسعت 60 هکتار به خاطر برخوردار بودن خاک مستعدی که این جزیره دارد مکانی تفریحی همراه با فضای سبز بی نظیری را برای لذت بردن مسافران و گردشگران فراهم آورده است.

Untitled-29-29
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9546817″]پارک ساحلی سیمرغ [/rt_heading]
سینرغ-1-1

پارک ساحلی سیمرغ (Phoenix Beach Park)

بازهم جاذبه ای دیگر از این جزیره دیدنی که هر چه بگوییم کم است، پارک ساحلی سیمرغ در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل قرار گرفته .

این پارک حدود 15000 متر مربع مساحت و چشم اندازهای بسیار زیبا با ساحلی ماسه ای فضاهایی از جمله پارک لوله برای بچه ها ، فضای ورزشی مانند بدمینتون، پینگ پنگ ، پیست اسکی ، آبنما ، ایستگاه دوچرخه سواری ، مسیر پیاده روی ، کاکتوس، بنجامین و درختان نخل که به زیبایی طراحی شده است، توانسته به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در جزیره کیش تبدیل شود.

ویژگی دیگر این پارک همجواری اش با هتل مارینا ، سیمرغ است .مهم‌ترین شهرت پارک ساحلی سیمرغ، وجود باغ پرندگان و دلفیناریوم آن است. در بازدید از این دو مکان دیدنی، یکی شما را محو تماشای پرندگان رنگارنگ می‌کند و دیگری شما را به تماشای موجودات دریایی می‌نشاند.

پارک ساحلی سیمرغ این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر دیدن پرندگان که از چهار قاره یکجا در کنار هم قرار گرفته‌اند، به بازدید از مجموعه دلفین ها بروید.

Untitled-27-24
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3671783″]پارک شهر[/rt_heading]
Untitled-پارک-شهر1-1

پارک شهر (City Park)

مکان دیگری برای گذران اوقات سفر می توانیم معرفی کنیم پارک شهر است. 45 درصد مساحت این فضا از انواع گونه های مختلف گیاهان سازگار با آب و هوای کیش است مبلمان ، آلاچیق ها و دیواره های اطراف پارک  نیز به شکلی هنرمندانه طراحی شده که نمایی بسیار زیبا به این فضا و جزیره افزون کرده است.

نه تنها دارای فضایی سبز بلکه مکان ها و فضاهای دیگری را نیز در این پارک تعبیه کرده اند از جمله : دریاچه مصنوعی اولین دریاچه بزرگ کیش است که در آن 20 تا 30 قایق پدالی به آب انداخته شده تا خانواده ها در فضایی آرام به تفریح بپردازند؛

پیست دوچرخه سواری ، پیست اسکیت، میدان گل ، فضاسازی مناسب برای افراد معلول، فضای سرپوشیده برای بازی کودکان که در فصل گرم سال بتوانند به راحتی از بازی کردن لذت ببرند .

برای توسعه پارک شهر سازمان برنامه منطقه آزاد در نظر دارد پارکینگ وسیع و شهر بازی مدرنی نیز در این محوطه قرار دهد .

Untitled-2-2پارک-شهر-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-6165996″]پارک دلفین ها یا دلفیناریوم[/rt_heading]
پارک-دلفین-ها--11

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم(Dolphin Park or Dolphinarium )

اولین پارک دلفین ایران و از مجموعه های پرطرفدار و بسیار دیدنی و جذاب در جزیره ی کیش  پارک دلفین ها است.

مساحتی حدود 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره است. این مجموعه تفریحی علاوه بر پارک دلفین شامل فضاهای دیگری است از جمله باغ پرندگان ، سفره خانه سنتی ، و سالن آمفی تئاتر و تنها دلفیناریوم در ایران است.

در این مجموعه علاوه بر دلفین ها مجموع 21  پستاندار دریایی دیگر در استخرهایی با حجم 18000 متر مکعب از آب دریا مانند شیر دریایی شمالی ، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی ، گراز دریایی و پنگوئن نیز نگهداری شده که توسط مربیان ایرانی تربیت و آموزش داده می شوند جهت هنرنمایی برای گردشگران عزیز .

فضای سبز موجود در این مجموعه بسیار بی نظیر است هم از نوع خاک و هم از نظر سرسبزی و تنوع گونه های درختانی مانند آکاسیا، درختان لور(انجیر معابد)، اوکالیپپتوس، بنجامین های خیلی بزرگ ، و بیش از یکصد نوع دیگر.

باغ پرندگان درداخل محوطه پارک دلفین ها، بیش از 57 گونه پرنده را درخود جای داده، پلیکان، شتر مرغ، طوطی ماکائو، توکان، و …. که این مجموعه یکی از منحصر به فردترین مراکز نگهداری انواع جانوران کمیاب در ایران است.

اتوبوس قطاری برای تردد گردشگران از باغ پرندگان به دلفیناریوم مسیر را هماهنگ میکند که به راحتی جابجایی انجام گیرد.

Untitled-1پارک-دلفین-ها2--2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-5599204″]خانه عیانی [/rt_heading]
Untitledخانه-اعیانی-1-1

خانه اعیانی (The house is real)

جاذبه دیگری در ساحل شمالی جزیره که ناشناس مانده و کمتر به آن توجه شده است خانه اعیانی است با وسعت فضاهای بسیار بزرگ که نمونه های این خانه ها با همچین فضاهایی را در کاشان و یزد می توان دید.

که با توجه به یک سری کاشی کاری های  ستاره ای استفاده شده  که در خانه اعیانی کشف شده نشان دهنده دوره ایلخانی است و مربوط به افراد ثروتمند و مهمی بوده که علت نامگذاری به نام اعیانی همین است. چون این نوع کاشی ها جزو محصولات وارداتی بوده اند و فقط از طریق کیش وارد کشور می شدند.

قسمت های مختلف خانه شامل مهمانخانه، آشپزخانه، ایوان و محل اسکان زنان خانه می شود. هر قسمت از این خانه، دنیایی سخن و خاطره دارد از بناهای تاریخی و سنتی به جای مانده .

با توجه به کاوش های باستان شناسان در مورد محوطه ی 120 هکتاری شهر حریره ذکر کرده اند که که پستی و بلندی های پر وسعت این محوطه شامل ساحل خانه اعیانی، مسجد و قنات و … بوده است.

Untitledخانه-اعیانی-2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3371000″]لاگ پشت های دریایی [/rt_heading]
Untitled-لاگ-پشت-های-درایی-1-1

لاک پشت های دریایی ( Sea turtles)

خوشبختانه امنیت و آرامش که سال ها است که در سواحل خلیج فارس برقرار شده، باعث شده آبزیان با گونه های مختلف زیادی و همچنین لاک پشت های دریایی مخصوصا لاک پشت های نوک دار و لاک پشت های سبز در این خلیج زندگی کنند.

جالب است بدانید لاک پشت ها اولین چرخه اکوسیستم دریایی  را تشکیل که برای بقا نسل انسان ضروری است چون مسئول توازن زیست محیطی می باشند.

لاک پشت های بزرگ و غول پیکری نیز در جنوب و غرب جزیره زندگی می کنند که نوع دیگری از این آبزیان هستند.

از جاذبه های دیگر این مجموعه صخره های ساحلی به خصوص غروب آفتاب است که بیشتر لاک پشت ها نیز در آنجا تجمع میکنند و نظر گردشگران را به خود جلب می کنند.

مسئله ای که در مورد لاک پشت ها برای بازدیدکننده ها جالب تر است غذای این جانور است که از عروس دریایی، اسفنج ها، لار و سخت پوستان و نرم تنان درایی تغذیه می کنند.

Untitled-لاک-پشت-2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-5351117″]مجموعه اوای خلیج فارس [/rt_heading]
Untitledاوای-خلیج-1-1

مجموعه‌ی آوای خلیج فارس (Gulf Voice Collection)

مجموعه آوای خلیج فارس در شمال شرقی جزیره، مکانی تازه تأسیس با انواع فعالیت های تفریحی و گردشگری به وسعتی حدود 20 هزار متر مربع ساحل ، 15 هزار متر مربع دریا و 1400 متر اسکله هلالی است.

بزرگترین آبنمای موزیکال خاورمیانه ، که بزرگترین مجموعه فرهنگی تفریحی کشور در این مجوعه قرار دارد که دربهترین نقطه نزدیک اسکله تفریحی کیش احداث شده.

انواع فعالیت ها عبارتند:

  • آبنمای موزیکال
  • سالن سینمایی با گنجایش 200 نفر
  • سالن VIP
  • نمازخانه
  • رستوان
  • سالن تئاتر با گنجایش 500 نفر
  • سالن کنسرت با ظرفیت خیلی زیاد حدود 3000 نفر
اوای-خلیج--22
[rt_heading style=”style-3″ size=”h4″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3302990″]درخت سبز [/rt_heading]
Untitled-درخت-سبز-1-1

درخت سبز (green Tree)

 درخت لور که به نام درخت سبز خوانده می شود کهنسالترین درخت لور و از با قدمت ترین جاذبه های بسیار زیبا در گردشگری جزیره کیش است.

این سبز پایدار در انتهای مسیر آبرفتی باستانی جزیره که آبهای سطحی به شمال جزیره سرازیر می شود قرار گرفته .

عمر این درخت بین 500 تا 600 سال تعیین شده و به خاطر ابهتی که دارد بسیاری معتقدند به بستن پارچه سبز به شاخه ها برای برآورده شدن حاجات .

نام دیگر درخت لور درخت انجیر معابد است که در جنوب ایران رشد میکند و ریشه ها و برگهایش از بدنه اصلی آویزان است.

در اطراف درخت سبز آلاچیق هایی طراحی شده که برای استراحت و تفریح مسافران بسیار قابل توجه است. محوطه این پیر کهنسال اما زیبا در مجاورت آب انبار و شهر باستانی حریره واقع شده است.

Untitled-درخت-سبز-2-2