سقوط رتبه گردشگری ایرانی‌ها در ترکیه

سقوط رتبه گردشگری ایرانی‌ها در ترکیه

سقوط رتبه گردشگری ایرانی‌ها در ترکیه

سقوط رتبه گردشگری ایرانی‌ها در ترکیه

به گزارش ایسنا، طبق جدیدترین آمار و ارقام از سوی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه:
این کشور در حد فاصل ژانویه تا پایان اوت ۲۰۱۸ در مجموع میزبان ۲۷ میلیون گردشگر بوده است.
کشور ترکیه در مقایسه با آمار مشابه ۲۱ میلیونی سال گذشته میلادی حاکی از رشد ۲۲.۹ درصدی است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به فراتر از ۴۰ میلیون نفر برسد.

همچنین از لحاظ ملیت کشورهایی که بیشترین توریست را روانه ترکیه می‌کنند، روس‌ها با ۴.۱۸ میلیون گردشگر در رتبه نخست قرار دارند.

۱۵.۵درصد از کل گردشگران خارجی ورودی به این کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

پس از آن آلمان با ۲.۹۷ میلیون توریست و بریتانیا با ۱.۵۷ و ایران با ۱.۵۱ میلیون توریست رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

شمار گردشگران ایرانی در ترکیه اخیرا تحت تاثیر افزایش چشمگیر قیمت ارز در ایران کاهش یافته است.

ایران تا پیش از این ماجرا و در چهار ماه نخست سال میلادی با ۸۶۰ هزار توریست، بالاتر از آلمان (۶۷۱ هزار نفر) و روسیه (۶۵۱ هزار نفر) در رتبه اول گردشگران خارجی به ترکیه قرار داشت.

بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه، در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۱۸ ایرانی‌ها به ترتیب با ۱۵۴، ۱۹۶ و ۳۸۷ هزار نفر در رتبه نخست گردشگران خارجی ورودی به ترکیه قرار داشتند.

اما به تدریج با کاهش سفر ایرانی‌ها به ترکیه، رتبه کمی ایرانی‌ها در میان گردشگران خارجی ترکیه از اول به چهارم نزول پیدا کرده است.

دولت ترکیه با هدف جذب ۴۰ میلیون گردشگر و درآمد ۳۲ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری سال ۲۰۱۸ ترسیم کرده است اما با توجه به آمار وارقام ارائه شده تا پایان سال از این هدف نیز فراتر می‌رود.

بنابر اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه تا سال ۲۰۲۳ هدف جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری کسب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *