جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

درباره آنتالیا

آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه های فراوانی است .

آنتالیا همچنین دارای اماکن تاریخی مهمی می باشد که از آن جمله می توان آسپندوس و امفی تئاتر شهر سیده را نام برد.

موقعیت آب و هوایی این شهر توریستی و گردشگری با تغییرات کم فصلی ، معتدل و گرم به شمار می رود؛ طوری که 300 روز درسال آفتابی بوده و بهترین شهر برای ورزشهای آبی ، موج سواری ، اسکی روی آب ،

قایقرانی و کوهنوردی و … می باشد.

و این آب و هوا اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند.

آنتالیا شهری ساحلی و بسیار دیدنی است که رشته کوههای توروس در این شهر به سمت دریای مدیترانه امتداد پیدا کرده که خط ساحلی  نامنظمی از صخر ه های سنگی و خلیج های کوچک بکر را ایجاد نموده است .

رودخانه های متعددی که به سمت دریا جاری شده اند هر کدام  در مسیر خود مناظر حیرت انگیز و جالبی را بوجود اورده اند که همه ساله میلیونها جهانگرد را با زیباییهای خود شگفت زده میکند.

با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی این شهر توریستی را به شما معرفی کنیم.

[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-5222133″]مرکز آبی آکوالند[/rt_heading]
Untitled--آکوالند--1---1

مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه  مرکز آکوالند را می توان معرفی کرد که در محوطه بسیار بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است.

این مرکز یکی از بهترین جاذبه های گردشگری با استقبال فراوان از مهمانان و گردشگران مواجه شده؛

که به علت داشتن امکانت مجهز مانند صندوق امانات، پارک تماشای دلفین ها، رستوران ، فست فود ، مغازه هایی برای فروش سوغات ، فروشگاه محصولات غذایی و آشامیدنی ، خدمات عکاسی حرفه ای ، خدمات نگهداری از کودک ، خدمات پزشکی و امکان شنا با دلفین و همچنین داشتن سرسره های مختلف و بازی های آبی متفاوت مورد توجه گردشگران تور آنتالیا واقع شده است .

Untitled--آکوالند---2---2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-7171042″]تور کشتی [/rt_heading]
Untitled-تور-کشتی--1-1

تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

تور کشتی آنتالیا به عنوان یکی از لذت بخش ترین تورها در آنتالیا طرفداران بسیاری دارد. این تور نه تنها لذت را در میان آبهای مدیترانه به هماه دارد بلکه تماشای مناظر بسیار زیبای اطراف را نیز به شما هدیه می دهد.

تور کشتی از پرطرفدارترین تفریحات ترکیه در میان گردشگران ایرانی است که با کشتی های مختلفی چون موبی دیک ، حارم ، آکواپارادایس و باربوسا و با برنامه های یکسان انجام می شود.

شروع تور از لیمان بندر اصلی آنتالیا شروع ، طی کردن سواحل آنتالیا ، حرکت به سمت آبشار دودن از دیدنی های آنتالیا و بزرگترین آبشار این شهر در حرکت است.

بعد از توقف 45 دقیقه ای در این آبشار جهت اولین وقت شنا کردن به سمت جاده شهر کمر حرکت تا به مقصد بعدی جزیره موش یا سیچان آداسی  نزدیک کمر برای دومین وقت شنا کردن  حدود یک ساعت توقف و بعد با گشت در فضاهای اطراف نهایت به سمت بندر بازگشته  و تور به اتمام می رسد.

در این گردش کشتی لذت صرف ناهار بر روی کشتی یکی دیگر از تفریحات به یاد ماندنی را نیز تجربه خواهید کرد.

Untitled-تور-کشتی---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-4140256″]شب ترکی [/rt_heading]
Untitled-شب-ترکی-1-1

شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

توری ویژه در تور انتالیا که شب ترکی و نام دیگر آن افسانه هزار و یک شب نیز نامیده می شود. شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه های ازدواج نمودن در زمان عثمانی را توسط هنرمندان به نمایش می گذارند.

در این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی از امکانات ویژه آمیتیس می باشد. نمایش رقص دراویش نشان دهنده شروع مراسم است و بعد از آن مراسم مذهبی و موسیقی زنده و رقاصان محلی با لباس محلی رقص را شروع میکنند.

مهمترین کسانی که مراسم رقص را اجرا میکنند عروس و داماد هستند برای نشان دادن اینکه یک دختر با چه روشهای سنتی ازدواج می کند .

بعد از نمایش روشهای سنتی ازدواج عروس و داماد همچنان به رقص خود ادامه داده و مهمانان نیز انها را همراهی میکنند.

پس از چند رقص محلی دیگر از نقاط مختلف ترکیه ، مانند رقص آتش و غیره مراسم تمام میشود.

Untitledشب-ترکی-2-2.
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-5389027″]رافتینگ [/rt_heading]
Untitled-رفتینگ---1-1

رافتینگ (RAFTING)

تفریحی پر از هیجان و لذت در دل طبیعت و موجهای خروشان در قایق سواری و رافتینگ  در رودخانه ای پاک و پر تلاطم را

می توان در آنتالیا تجربه کرد.

اجرای این تور همه روزه در اطراف شهر آنتالیا برگزار می شود. در رودخانه کوپروچای که از کوه های تاروس سرچشمه گرفته آغاز می شود و بعد از تنگه های باریک و پر پیچ و خم بسیار طبیعی و زیبا از مسیر جنوبی سریک به دریای مدیترانه می ریزد.

رودخانه كوپروچای كه از آب های زير زمينی گودال های باريک تغذيه می‌شود دارای يكی از زيبا ترين مناظر تركيه را تشكيل می دهد.

در کنار این ویژگی های تفریحی رفتینگ قرار گرفتن شهر تاريخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بين اراضی زيبا، قلعه های كنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قديمی اهميت رودخانه را در تور آنتالیا بيشتر كرده است.

رفتینگ-2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-6180178″]کسیک مناره [/rt_heading]
Untitled-کسیک-مناره-1--1

كسيك مناره ( Kesik Minare)

یکی از جاذبه های بسیار جذاب و حیرت انگیز که معماری آن شما را متعجب میکند مسجد کورکورت ، کبیر یا کسیک مناره در آنتالیا در منطقه کالجی است.

این مسجد فاصله اندکی تا دروازه تاریخی هادریان و برج هیدریلیک دارد. مناره شکسته این مسجد که در خیابان هیساپچی سوکاک واقع شده هنوز هم هنر معماری عثمانی را به رخ همگان می کشد.

کسیک به معنی مناره های بریده شده می باشد که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده. این اثر بیانگر تاریخ کهن شهر به خاطر پشت سر گذاشتن دوران رومی ها ، سلجوقیان، بیزانس و عثمانی هادر این شهر قدیمی است.

این بنا یکی از دیدنی ترین آثار تاریخی شهر آنتالیا است.

Untitled-کسیک-مناره--2--2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-4267604″]برج ساعت [/rt_heading]
Untitled-برج-ساعت----1-1

برج ساعت (CLOCK TOWER)

آگاهی از زمان برای خیلی از مردم مهم است شاید به خاطر همین در بیشتر کشورهای جهان برج ساعت وجود دارد . در انتالیا هم این برج نمادی از این شهر است که در میدان کاله کاپیسی به عنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است.

در گذشته تعداد 80 برج با ارزش در اطراف انتالیا وجود داشته که برج ساعت تنها برج به جای مانده از آنها است.

علاوه بر استواری که برج ساعت به شهر بخشیده پارک های کاراعلی اوغلو و آتاتورک با نمایشی از زیباترین گل ها، منظره ای فوق العاده ازشهر با کوه های بلند در کنار این بناها، روزهای بسیار خاطره انگیزی برای گردشگران به ذهن ها رهسپار میکند.

Untitled-برج-ساعت---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-8273236″]مسجد کنگره دار [/rt_heading]
Untitled--مسجد-کنگرهدار--1-1

مسجد كنگره دار (YIVLI MINARE)

یکی از زیباترین سمبل های شهر انتالیا مسجد ييولي ميناره لي توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي است که در مرکز شهر بنا شده .

حکاکی هایی که بر روی سنگ در نما و معماری این بنا انجام شده نقسی اساسی در مشهور شدن این مسجد دارد.

در واقع این مسجد یک مدرسه به نام مدرسه کاراتای است که در آن علوم دینی درس داده می شده که در داخل قلعه کاله ایچی قرار داره.

Untitled--مسجد-کنگره دار---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9033054″]بندر قلعه کاله ایچی [/rt_heading]
Untitled--قلعه-کاله-ایچی---1-1

بندر قلعه كاله ايچي (CASTLE HAT-YACHY)

یکی از مراکز تفریحی دیگری که در داخل این مرکز که یکی از جالبترین بندرگاهها  در آن قرار دارد قلعه کاله ایچی است.

در این بندرگاه فروشگاهها ، کافه ها ، رستوران و همچنین وسایلی که برای ورزش قایقرانی تفریحی و قایق بادی لازم است، میتوان تهیه نمود.

قایق سواری معمولا در این منطقه صبح ها انجام می شود . دیوار های قدیمی این شهر زیبا و دیدنی با درخشش نور در هنگام شب محیط و منظره ای مملو از آسایش و راحتی و زیبایی را به همراه دارد .

از ديگر ديدنيهاي اين شهر سراميك هاي 2 رنگ آن است كه متعلق به دوران بين سالهاي 8500 – 5400 مي باشد.

Untitled--قلعه-کاله-ایچی---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-7853844″]پارک ملی [/rt_heading]
Untitled--پارک-ملی---1-1

پارک ملی آنتالیا (NATIONAL PARK)

پارکی جنگلی درفاصله 92 کیلومتری از شهر انتالیا یکی دیگر از تفریحات بسیار مناسب و جذاب که از مناطق بلک، سیده، آلانیا و کمر براحتی قابل دسترس می باشد.

انواع درختان سدر ، کاج و سرو  این پارک را طوری به زیبایی کشیده اند که از بهترین جاذبه های ترکیه شده. گونه های حیوانی این پارک نیز شامل گوزن ها، بز کوهی ، خرس ، روباه ، گرگ و خرگوش هستند.

در کنار این پارک تنگه ای 14 کیلومتری واقع شده که موازات رودخانه کوپرو امتداد دارد، در این دره پل سنگی کوپرولو پلی تاریخی و دیدنی بر روی تنگه ساخته شده که عمق این دره در بعضی مکان ها به 400 متر نیز می رسد .

رستورانهاي موجود در كنار اين تنگه با پخت و سرو غذاهاي دريايي جلوه ديگري را به اين منطقه بخشيده است.

Untitled--پارک-ملی---2.--2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3925295″]منطقه PERGE[/rt_heading]
Untitled-1شهر-پرگا--1-1

شهر پرگه Town of perge

جاذبه های بسیار زیادی در سفر و گردشگری به شهر انتالیا می توان مشاهده کنید شهر پرگه یکی از اماکن تاریخیِ مهم آنتالیا است که ارزش دارد حتما یک بار از آن بازدید کنید.

اين منطقه در 18 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. که قدمت انها به بیش از هزار سال می رسد؛ که یکی از این جاذبه ها شهر باستانی پرگه (پرگا) نام دارد و در سال 1500 ميلادي اين شهر محل اقامت Hitit) – هيتيت ها) بوده است .

صحنه تئآتر اين شهر با برجسته كاري هاي ظریف و زیبا که به بهترین و با دقت ترین  شكل ممكن طراحي و تعبيه گرديده است.

این شهر باستانی هنوز هم با ویرانه های استادیوم ، معابد نیمه ویران ، میدان بزرگ شکوه و عظمت خود را حفظ کرده.

جاده درختكاري شده با سنگفرشهاي زيبا ، و يا بازار بزرگ ، حمام هاي عمومي و فروشگاه موجود در اين منطقه نيز از ديدنيهاي ديگر اين منطقه به شمار مي آيند.

در دوران عصر طلایی پرگه بناها، ساختمان‌های خصوصی و عمومی جدید ساخته شد. بعد از ساخت این بناها، شهر باستانی پرگه به یکی از شهرهای مسیحی تبدیل شد .

Untitled-2--2شهر-پرگا
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-8542302″]منطقه تفریحی ساید[/rt_heading]
Untitled-منطقه-ساید--1-1

منطقه ساید  (Side Area Antalya)

یکی ازمنطق تفریحی ، دیدنی و بارزش در انتالیا می باشد که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه تاریخی می روند و لذت می برند .این منطقه تاریخی و باستانی به معنی درخت انار می باشد و دارای سواحل ماسه ای می باشد.

منطقه side آنتالیا دارای تعداد زیادی کافه، رستوران و مغازه های جواهر فروشی و وسایل چرمی می باشد ،یک تالار تئاتر تزئینی با بزرگترین ستونها و بازار معبد آپولو در کنار دریا واقع شده اند که به جذابیت های این منطقه افزوده است.

منطقه ساید آنتالیا یک شهر قدیمی و سنتی، خیابان های پر پیچ و خم ،بازارهای پر جنب و جوش،معابد گوناگون، سالن تربیت بدنی و رستوران ها معتبر ترکیه می باشد و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 200 تماشاگر در این مکان موجود می باشد .

Untitled-منطقه ساید 2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-7172606″]منطقه کمر [/rt_heading]
Untitled-منطقه-کمر--1-1

منطقه كمر (KEMER)

اين منطقه در فاصله 42 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. در طول اين مسير چشم اندازهاي بسيار زيبا وجود دارد. در شهر كمر اقامتگاهي با مناظر بديع و زيبا طراحي گرديده كه محيطي پر از آرامش را براي گذراندن تعطيلات گردشگران بوجودآورده است.

تفرجگاه مجهزو ساحلي كمر به افراد علاقمند به ورزش هاي آبي از جمله قايقراني و دريانوردي اين امكان را ميدهد تا به خليج ها و سواحل بكر موجود در منطقه جنوبي شهر از این تفریحات و امکانت نهایت لذتو استفاده را داشته باشند.

در قسمت شمالي اين تفرجگاه پله كانهائي تعبيه گرديده است كه شما را مستقيماً به ساحل متصل مي كند. ساحل منطقه كمر ساحلي با پرچم آبي است. (واژه پرچم آبي از سوي اتحاديه اروپا اعطا گرديده و درمعناي مناطقي كه داراي سواحل پاك و تميز هستند استفاده ميگردد.

Untitled-منطقه-کمر-2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9595609″]شهر باستانی الیمپوس[/rt_heading]
Untitled-شهر-المپیوس---1-1

شهر باستانی الیمپوس (The Ancient Ruins of Olympos)

یکی از شهرهای کهن و چشم نواز است که در قسمت جنوبی آنتالیا قرار دارد. اين شهر مملو از بوته هاي گل خرزهره و برگ مو مي باشد.

در دوره مارکوس یک دروازه در این شهر بنا شده است. قسمتی از پل تئاتر رومی نیز در این شهر تاریخی قرار دارد.

احتمالاً دروازه معبدي كه در اين شهر وجود دارد در طول دوران ماركوس آريليوس (180-161ميلادي) بنا شده است. قسمتي از پل تئآتر رومي موجود در اين منطقه از بقاياي دوران باستان محسوب ميشود.

قدمت ديوارهاي بيروني و قلعه هايي كه در اطراف خليج قرار دارد به قرون وسطي بر مي گردد.

حفاری بقایای تاریخی این شهر به مرور انجام می شود و بخش زیادی هنوز در زیر زمین در انتظار کشف شدن هستند.

Untitled-شهر-المپیوس--2-12
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-7615662″]منطقه بلک [/rt_heading]
Untitled-بلک---1-1

منطقه بلك (BELEK)

اين منطق به عنوان مركزي لوكس و مدرن و محل مناسبي براي استفاده از دريا و گرفتن حمام آفتاب به شمار مي آيد. شهر بلك در فاصله 40 كيلومتري آنتاليا قرار دارد.

اين شهر كلوپ ملي گلف را نيز در خود جاي داده است. در اين مكان كه با نام بهشت گلف بازان نيز معروف مي باشد علاوه بر امكانات گلف شرائط مناسبي براي انجام ورزشهاي آبي نيز وجود دارد.

در اين مكان گردشگران اين تجربه را خواهند داشت تا از نزديك طعم غذاهاي متنوع تركي را هم بچشند و لذت ببرند. شب هنگام هم از فضاهاي باز كه براي تفريحات تدارك ديده شده مي توانند لذت ببرند .

Untitled-بلک--2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-5876775″]شهر گمشده مایرا [/rt_heading]
Untitled-مایرا1--1

شهر گمشده مایرا (The Missing City of Mayra)

سفر به آنتالیا که سفر به عروس مدیترانه است پیشنهاد می کنیم حتما برای دیدن شهر گمشده مایرا وقت بگذارید.

این شهر که در حد فاصل فینیکا و کاس در حومه آنتالیا قرار دارد، یک میراث فرهنگی واقعی است.

این شهر باستانی به این جهت که سالها محل زندگی سانتا کلاز بوده، شهرت دارد و هر ساله در ششم دسامبر مراسمی برای یادبود او در این مکان برگزار میشود. از جمله  جاذبه های دیدنی و حیرت آور این شهر گمشده مایرا که به دِمره هم شناخته میشود عبارتند از ویرانه های تاریخی، کلیسا و خانه های سنگی.

Untitled-مایرا---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-7894008″]پیست اسکی [/rt_heading]
Untitled-پیست-اسکی---1-1

پیست اسکی Tahtali

پیست اسکی Tahtali یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیاست که در شهر کمر واقع شده است.

این پیست که در سال 2007 افتتاح شد یکی از زیبایی های جالب این منطقه است که در کنار دریا و شنا می توان از برف و اسکی هم استفاده کرد.

این پیست دارای تله کابین بسیار مجهزی نیز می باشد که طول آن 4350 متر است و دومین تله کابین بزرگ دنیا محسوب می شود.

  •   از بهترین مراکز تفریحی در زمستان در سراسر کشور ترکیه است.
  • امکانات تفریحی و رفاهی مناسب و قابل قبولی را در اختیار میهمانانش قرار می دهد.
  • امکان آموزش اسکی در محل وجود دارد.
Untitled-پیست-اسکی---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9111720″]اسکله قدیمی [/rt_heading]
Untitled-اسکله-قدیمی---1-1

اسکله قدیمی (Old pier)

اسکله قدیمی آنتالیا خلیج کوچکی است که دور تا دور آن را صخره های بلند و سنگی پوشانده است و امروزه یکی از تفریحگاه های مهم ساحلی می باشد.

اسکله قدیمی آنتالیا بهترین مکان برای خرید است و پر از رستوران،کافه و مغازه های مختلف می باشد که عمر ۱۵۰ ساله دارند.

این اسکله، زمانی مرکز اقتصادی آنتالیا بود. از قرن 2 تا اواسط قرن بیستم، بندر اصلی آنتالیا به شمار می رفت. و تجارت و رفاه رو به این شهر آورد. امروزه این اسکله بهتریم مکان برای خرید است.

و همچنین دیدن غروب آفتاب دریای مدیترانه در این اسکله بسیار زیبا و لذت بخش است.

اسکله قدیمی آنتالیا در منطقه کالیچی آنتالیا است که دسترسی به این محل هم بسیار راحت است و با استفاده از انواع وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به این منطقه دسترسی داشته باشید.

Untitled-اسکله-قدیمی---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-4398061″]موزه [/rt_heading]
Untitled-موزه--1-1

موزه آنتالیا (Antalya Museum)

اگه به تاریخ و فرهنگ ترکیه علاقه دارین، پس این موزه جالب انتالیا رو از دست ندید. این موزه که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد.

این نمایشگاه خیره کننده تمامی آثار تاریخی و زیرزمینی آنتالیا رو به نمایش می گذارد.داخل نمایشگاه با تاریخ ترکیه آشنا می شوید.

بخش باستان شناسی موزه، خرابه های مربوط به دوران برنز تا بیزانس رو به نمایش می گذارد.موزه باستان شناسی دارای مساحتی برابر با 7000 متر مربع با  13 تالار نمایشگاهی بزرگ و یک گالری رو باز است که 5000 اثر هنری را در خود جای داده است.
همانگونه که بیان شد این موزه به عنوان یکی از دیدنی های آنتالیا دارای نمایشگاه های مختلفی است که از جمله این گالری ها می توان به قسمت کودکان ، گالری های ماقبل تاریخ ، سفالگری ، آثاری که از حفاری های موزه و دانشگاه ها در منطقه یافت شده اند ؛

مجسمه خدایان ، موزائیک ها ، تندیس یا شمایل ها ، مجسمه های سالن نمایش پرگه ، تابوت ، سکه ، جواهرات و کلکسیون مردم شناسی اشاره نمود .

در حقیقت موزه غنی آنتالیا گنجینه ای از آثار تاریخی عصر حجر ، یونان باستان و روم ، بیزانس ، دوران سلجوقیان ترک و عثمانیان می باشد .

Untitled-موزه---2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-3287510″]قلعه رومیان [/rt_heading]
Untitled-قلعه-رومیان---1-1

قلعه رومیان (Roman castle)

قلعه رومیان در پارکی مشرف به بندر آلانیا  که به شکل قلعه ای عریض و استوانه ای شکل به ارتفاع 14 متر واقع شده است.

امروزه میتوانید در پارک گوشه ها-کناره ها این قلعه لذت ببرید و پیاده روی کنید و از چشم انداز زیبای دریای مدیترانه و بندر آلانیا لذت ببرید.

قلعه رومیان در سده دوم ساخته شده است ،اغلب باستان‌شناسان بر این ایمان هستند که این قلعه، برج مراقبتی برای بندر پر رفت و آمد شهر بوده است.

قلعه رومی بعنوان برج دیده بانی یا فانوس دریایی بندر کاربردی می باشد. قلعه‌ی رومی نمایی به سمت بندر کهنه دارد و در اطراف پارک کارالی ‌اوغلو واقع شده است.

Untitled-قلعه-رومیان--2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-9306964″]آمفی تئاتر آسپندوس [/rt_heading]
Untitled---آسپندوس-1-1

آسپندوس (Aspandos)

این آمفی تئاتر از بزرگ ترین جاذبه ها و دیدنی های آنتالیا می باشد. آسپندوس در ۴۰ کیلومتری آنتالیا بنا شده و یکی از مکان های تاریخی ترکیه محسوب می شود.

آسپندوس آمفی تئاتری تاریخی و شگفت انگیز در ۸ کیلومتری شهر سریک است،تاریخدانان زمان ساخت این بنارا ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح  توسط رومی ها تخمین میزنند.

امروزه از آسپندوس برای برگزاري جشنواره هاي مهم هنري استفاده می شود. سالن تئاتر آسپندوس یکی از خیره کننده ترین بناهای ترکیه  بشمار میرود.
در قرن دوم و سوم آسپندوس یک تئاتر رومی بسیار با عظمت بود که ظرفیت 15000 تماشاگر را داشت .

Untitled---آسپندوس----2-2
[rt_heading style=”style-3″ size=”h3″ font_color_type=”” font=”” custom_font_size=”” link=”” link_open=”_self” rt_class=”rt-1336998″]شهر قدیمی ترمسوس [/rt_heading]
Untitled---ترمسوس-1--1

شهر قدیمی ترمسوس (Old City of Tromsøs)

در فاصله 37 کیلومتری شمال شهر آنتالیا، خرابه های مربوط به شهر قدیمی ترمسوس قرار گرفته است . این شهر روی یک سکوی طبیعی با ارتفاع ۱۶۶۵ متر و در موقعیتی خوش آب و هوا، با چشم انداز طبیعت و آبهای آزاد بنا شده است.

این منطقه یکی از سرسبزترین و بکرترین مناطق ترکیه است بطوریکه جنگلهای انبوه کاج در آن وجود دارد و گونه های نادر حیوانی و گیاهی که در پارک ملی حفاظت شده گولوک نگهداری می شوند.

این شهر به دلیل اینکه دردامنه کوه واقع شده بود در طول تاریخ بارها از گزند حمله رومیان و یونانیان در امان مانده بود . امروزه می توانید با بازدید از باقیمانده های این شهر قدیمی از منظره زیبای آن نیز در دامنه کوه لذت ببرید .

Untitled---ترمسوس---2-2